Relaxarea progresiva a muschilor reduce rata pulsului si tensiunea, reducand de asemenea ritmul respiratiei. Relaxarea profunda a muschilor poate fi folosita ca o pastila pentru anxietate. Corpul raspunde la anxietate producand ganduri si evenimente cu tensiune musculara care cresc anxietatea. Relaxarea muschilor reduce tensiunea si e incompatibila cu anxietatea. De obicei, implica tensionarea anumitor grupe de muschi pentru cateva secunde si eliberarea tensiunii.-permitand muschilor sa se relaxeze gradual.

Respiratia profunda
O respiratie corespunzatoare este esentiala pentru sanatatea menala si fizica. Data viitoare cand te simti stresata, incearca caneva momente de respiratie profunda. Stai intr-o pozitie confortabila si respira profund, inspirand in timp ce numeri poana la 4 si expirand in timp ce numeri de la 4 inapoi. Fa asta de 20-30 de ori si te vei simti revigorata. Respiratia profunda te va relaxa pentru ca are rolul de a creste oxigenul din corp.
Vizualizarea
Daca ai ganduri anxioase, devii incordata. Pentru a depasi sentimentele negative, poti sa folosesti puterea imaginatiei pentru a te concentra la lucruri pozitive si imagini vindecatoare. Asaza-te intr-o pozitie confortabila, inchide ochii si vizualizeaza o scena sau un loc pe care il asociezi cu siguranta si relaxarea. Nu conteaza ce vizualizezi atata timp cat te calmeaza. Cu cat iti relaxezi minte, corpul tau va fi si el relaxat.
Oprirea gandurilor
Oprirea gandurilor te ajuta sa depasesi grijile obsesive, gandurile repetitive si gandirea negativa care iau forma indoilelii de sine, fricii si evitarii situatiilor stresante. Oprirea gandurilor implic concentarrea pe gandurile nedorite si dupa scurt timp, brusc, le opresi si iti golesti mintea, folosind comandas mentala stop sau un zgolom care sa inmtrerupa gandirea negativa. Apoi poti folosi ganduri care sa te faca sa te concentrezi la lucruri pozitive. Daca poti sa iti controlezi gandurile, nivell de stres poate fi redus semnificativ.
Determinarea
A fi determinata, poate reduce stresul cat timp iti exprimi gandurile si sentimentele. Esti o persoana determinata cand iti eprimi adevaratele sentimentye so nu ii lasi pe alti sa profite de tine. Fii clara si specifica despre ce vrei, gandesti so simti. Transmite un mesaj clar, cere feed-back si cooperare. Eprima-te deschis, onest, si direct. Acest lucru mareste stima de sine, respectul celorlalti si increderea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *